تولید محتوای صوتی

محتوای صوتی و کاربرد آن برای رشد تجارت شما

همانطور که شما نیز می‌دانید روند رو به رشدی در فضای تولید محتوای دیجیتال حاکم است که در حال تسخیر و پیشرفت است و ارزش آن را دارد که از دیدگاه بازاریابی نیز به آن بپردازیم.

در اینجا موضوع  بحث در مورد بازاریابی به وسیله‌ی تولید محتوای صوتی خاص است که حوزه مهم و رو به رشدی برای شما به عنوان بخشی از برنامه بازاریابی شما در سال های آتی خواهد داشت. به همین دلیل است که می‌خواهیم در این بخش، بهترین انواع محتوای صوتی را بررسی کنیم و اینکه چگونه می‌توانید آنها را در بازاریابی محتوای خود بگنجانید. رسام مارکت در تولید محتوای صوتی و رشد برند شما از این طریق به شما کمک خواهد کرد.

54938594395

اهمیت  تولید محتوای صوتی و معنای آن برای رشد کسب و کار

 

چه چیزی در مورد تولید محتوای صوتی مورد اهمیت است؟

محتوای صوتی با محتوای ویدیویی و متنی متفاوت است زیرا تعامل با آن آسان است. منفعل تر از کلمات ویدیویی و نوشتاری است زیرا مجبور نیستید برای تماشا یا خواندن آن بی حرکت بنشینید. درعوض، می‌توانید هر جا که می‌روید، چه در باشگاه، چه در ماشین، چه در خانه در حال انجام کارهای خانه یا بیرون از خانه و هنگام پیاده روی، به محتوای صوتی گوش دهید.

 

در عین حال، شنیدن محتوای صوتی جذاب است و این واقعیت که ما می‌توانیم در حین انجام کارهای دیگر با آن درگیر باشیم، استفاده از آن را در طول روز جذاب می‌کند (برخلاف ویدیو و متن، که نیاز به قرار گرفتن در جای خود وتوجه کامل مارا می‌طلبد).

با افزایش استفاده از هدست و هدفون های هوشمند و جستجوهای خودکار صوتی، تعامل با محتوای صوتی و گنجاندن آن در روال‌های روزمره چندان هم آسان‌ نبوده است.

 

علاوه بر همه این‌ها، برندهای بزرگ در حال حاضر سرمایه‌گذاری زیادی روی بازاریابی به وسیله‌ي توليد محتوای صوتی انجام می‌دهند، تخمین‌ها حاکی از آن است که هزینه‌های بازاریابی تولید محتوای صوتی تا سال 2021 به بیش از 20 میلیارد دلار رسیده است.

با راه‌های متعدد برای تبلیغات و همچنین پادکست‌های تبلیغ دار و مشهور و محتوای کتاب صوتی، فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری در محتوای صوتی به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی محتوای دیجیتال شما در ماه ها و سال های آینده وجود دارد.

 

به عنوان یک بازاریاب باید وارد چه نوع تولید محتوای صوتی شوید؟

 

در اینجا لیستی از برترین انواع تولید محتوای صوتی و نحوه استفاده از آنها در استراتژی بازاریابی  آورده شده است.

 

 

 

پادکست ها

پادکست یکی از محبوب ترین انواع تولید محتوای صوتی است. محبوبیت پادکست ها از سال 2004 که شروع به کار کردند، رو به افزایش بوده و پیش بینی می شود تا سال 2023 تقریباً دو برابر شود و به 112 میلیون شنونده برسد.

 

پادکست ها فوق العاده محبوب هستند و برخی از محبوب ترین آنها میلیون ها شنونده دارند.  از آنجایی که انواع مختلفی از پادکست‌ها وجود دارد که طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می‌دهند، طیف وسیعی از افراد نیز وجود دارند که با آن‌ها هماهنگ می‌شوند. عموماً، شنوندگان پادکست افراد تحصیل‌کرده و ثروتمند هستند.

ایجاد یک پادکست به طور خاص در مورد کسب و کار شما یک استراتژی عالی نیست، مگر اینکه با زاویه ای متفاوت از تبلیغ برند خود به آن نگاه کنید. شما باید به ایجاد و تبلیغ یک پادکست هفتگی به عنوان یک ابتکار در تولید محتوای محتوای برند فکر کنید که با تاکتیک های بازاریابی محتوای سنتی مانند وبلاگ نویسی متفاوت است.

 

رسام مارکت به جای  ایجاد یک پادکست در مورد شرکت، یک پادکست در مورد یک موضوع خاص در صنعت  یا در مورد برخی از جنبه های کسب و کار شما ایجاد می‌کند که مستقیماً بر شما و مشتریان احتمالی شما تأثیر می گذارد.

 

تولید محتوای صوتی سبک پادکست در مورد شرکت شما باید در قسمت های کوتاه یک تا پنج دقیقه ای تولید شود.

کلیپ‌های صوتی کوتاه، یکنواختی پست‌های متنی یا ویدیویی ساده را از بین می‌برند و به دنبال‌کنندگان پرمشغله فرصتی می‌دهند تا با هدفون های خود در خارج از خانه ، متوجه شوند که شرکت شما چه کاری انجام می‌دهد.

 

جستجوی صوتی

بهینه‌سازی جستجوی صوتی یا سئوی صوتی، عملی است برای تنظیم تبلیغات به گونه‌ای که از طریق جستجوی صوتی، معمولاً از یک بلندگوی هوشمند یا دستگاه دستیار مجازی قابل جستجو باشد. هنگام جستجوی چیزی در یکی از این دستگاه‌ها، کاربران به جای تایپ کردن کلمات، دستورات را در دستگاه‌های خودکار صوتی بیان می‌کنند که کلمات آن‌ها را تشخیص می‌دهد و از طرف آن‌ها جستجو می‌کند.

 

بهینه سازی برای جستجوهای صوتی از طریق گوگل مانند بهینه سازی برای جستجوهای نوشتاری عمل می کند.

شما اساساً باید با یک ابزار شناسایی کلمه کلیدی در پلتفرمی مانند  Adwords،  WordStream  یا SEMrush کار کنید تا نسخه های تبلیغاتی مختلف را آزمایش کنید. با این حال، از آنجایی که شما در حال بهینه سازی عبارات جستجویی هستید که مشتریان احتمالی شما در واقع با صدای بلند بیان می کنند، کلمات کلیدی شما باید طوری انتخاب شوند که مردم صحبت می کنند.

 

تبلیغات صوتی

با ظهور پلتفرم‌های شنیداری جایگزین، تبلیغات احتمالاً یک عنصر کلیدی است. تقریباً مطمئناً بخشی از مدل کسب و کار آنها در حال حرکت به جلو خواهد بود.

 

بنابراین آیا تبلیغات به کمک تولید محتوای صوتی برای کسب و کار شما مهم است؟ کاملاً  به مخاطبان شما بستگی دارد.

 

اما به خاطر داشته باشید Google دریافت که «وقتی افراد در معرض تبلیغات شنیدنی و قابل مشاهده هستند، در مقایسه با زمانی که در معرض تبلیغاتی هستند که فقط قابل مشاهده یا شنیدنی هستند، واکنش برند قوی‌تری نشان می‌دهد». اساساً، از تبلیغات صوتی برای تقویت سایر تلاش‌های تبلیغاتی استفاده می شود، اما فراموش نکنید که ویدیو همچنان قوی‌ترین انتخاب تبلیغاتی برای جلب نظر بینندگان به برند شما است.

آیا می خواهید هر یک از این انواع محتوای صوتی را پیاده سازی کنید؟ ابتدا هدف خود را مشخص کنید.

چه در حال جذب سرنخ‌های جدید باشید یا چه مشتریان فعلی را خوشحال می‌کنید، قبل از اجرای محتوای صوتی خود هدفی را تعیین کنید. شما باید بفهمید که صدا چگونه با تلاش‌های محتوای بزرگ‌تر شما هماهنگ می‌شود، بنابراین آن را در استراتژی بازاریابی خود در کنار هر ویدیو و نوشتاری بکار ببرید.

بدانید که چه نوع محتوای صوتی برای برند شما مناسب است و چگونه می‌تواند به شما در رسیدن به هر هدفی در هر مرحله از برنامه بازاریابی خود کمک کند.

 

ویدیو را فراموش نکنید!

در نهایت، محتوای صوتی جایگزینی برای محتوای ویدیویی نیست، که دلایل آماری زیادی برای گنجاندن در استراتژی بازاریابی محتوای شما دارد. اگر به دنبال یک شرکت تولید ویدیو با کیفیت بالا و مقرون به صرفه هستید، شرکت رسام مارکت به شما در این راه کمک های بسزایی خواهد کرد. همین امروز تماس بگیرید و برای شروع برنامه ریزی کنید.

تعرفه تولید محتوا

نریشن تیزر تبلیغاتی

شروع از 2 میلیون

نریشن مستند معرفی

شروع از 2 میلیون

ساخت پادکست

شروع از 5 میلیون

آنچه مشتریان درباره ما می‌گویند

مدیریت محتوا یکی از مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌هایی است که می‌توانید انجام دهید تا در دنیای دیجیتال متمایز شوید و از رقبا متمایز شوید. ما رسام مارکت را انتخاب کردیم، جایی که می‌توانیم محتوای باکیفیت، اصیل و تخصصی دریافت کنیم تا با بهترین‌ها کار کنیم. 

علی مجیدفر

محتوای با کیفیت یکی از الزامات استراتژی بازاریابی دیجیتال برند ما است. برای این کار، ما با رسام مارکت همکاری می کنیم که با تیم حرفه ای، خدمات پشتیبانی بروز و ارتباطات قوی خود متمایز است. با مدیریت محتوای غنی، موضوعات مختلف آنها خدمات گزارش دهی دقیقی را که ارائه می دهند ، خواسته های ما را برآورده می کنند.

حمید رضایی

به عنوان شرکت تیراژه، ما اهمیت زیادی برای افزودن داستان محتوایی در توضیحات محصولات خود قائل هستیم و این کار را مطابق با قواعد سئو انجام می دهیم. ما در این زمینه از رسام مارکت پشتیبانی منظم و سریع دریافت می کنیم.

کوروش زمانی

به عنوان یک سایت تهیه دستور پخت غذا، ما تصمیم گرفتیم وبلاگی ایجاد کنیم که بتواند منابعی را برای نیازها و سوالات کاربران اینترنت در بخشی ارائه دهد که می تواند برای حوزه بسیار گسترده مانند غذا گسترش یابد. در این مرحله شروع کردیم به دنبال پاسخی برای اینکه چگونه می‌توانیم پست‌های وبلاگی تولید کنیم که اطلاعات با کیفیت و دقیق را به سریع‌ترین روش ارائه کنیم. اولین آدرس ما رسام مارکت بود. با تشکر از تیم تولید محتوای رسام مارکت که در زمینه غذا، نوشیدنی و لذیذ مجرب هستند، شروع به تولید مقالات خود برای هدف خود کردیم. سرعت، اصالت و کیفیت سه عنصر مهمی بود که ما به دنبال آن بودیم.

حامد احسانی

برخی از مشتریان ما

فرم درخواست مشاوره

برای ثبت درخواست مشاوره کافی است فرم زیر را پر کرده و آن را برای ما ارسال کنید