تیزر تبلیغاتی چیست؟
تیزر تبلیغاتی به مجموعه ای از تبلیغات اطلاق می شود که به آرامی اطلاعات مربوط به یک رویداد آینده، معرفی محصول یا اعلامیه را نشان می دهد. همچنین به عنوان کمپینهای پیش از راهاندازی شناخته میشوند، آنها از سرنخهایی برای ارائه نکاتی در مورد اعلامیه به مخاطبان استفاده میکنند.
سرنخ ها ممکن است ساده یا رمزآلود باشند و مخاطبان را ترغیب کنند تا پیام پشت هر تبلیغ را رمزگشایی کنند. هدف از کمپین های تیزر این است که مردم را به صحبت در مورد یک برند یا محصول خاص تشویق کنند که باعث افزایش آگاهی و تعامل می شود.
بازاریابانی که کمپینهای تبلیغاتی را توسعه میدهند، هر مرحله از استراتژی ارتباطی خود را به دقت برنامهریزی میکنند تا مطمئن شوند که هر تبلیغی باعث ایجاد تعلیق و هیجان منتهی به افشای نهایی میشود. آنها ممکن است از انواع مختلفی از رسانه ها برای ایجاد این تبلیغات از جمله فیلم ها، تصاویر گرافیکی، عکس ها، صداها و فایل های GIF استفاده کنند.
همانطور که “Harvard Business Review” اشاره می کند، تبلیغات تیزر اساساً تبلیغاتی هستند که ارتباط واضحی بین یک نام تجاری و یک احساس یا سبک ایجاد می کنند. در مورد رویدادهای ورزشی بزرگ، مانند Super Bowl، تیزر چند هفته قبل از رویداد سروصدا می کند تا بینندگان را وسوسه کند و آنها را برای آنچه در طول بازی به نمایش گذاشته می شود، آماده کند.
در خارج از یک زمینه ورزشی، تیزرها ممکن است با فاش نکردن افرادی که پشت این تبلیغ هستند، مسخره کنند. اسپانسر تبلیغات با شناسایی نکردن خود یا نشان دادن تنها بخشهایی از نسخه کامل، حدس و گمانهایی را درباره محل مبدا تبلیغ ایجاد میکند. در نهایت، هدف ایجاد یک اثر ویروسی است، با انتشار اخبار تبلیغاتی به دوستان خود.
تیزر تبلیغاتی از عناوین جذاب، تصاویر چشم نواز و تعلیق برای ایجاد سر و صدا در اطراف یک برند و ایجاد هیجان در مورد محصول جدید آن استفاده می کند.
چرا تیزر تبلیغاتی جواب می دهد؟
هدف اصلی یک تیزر جلب توجه بازدیدکنندگان سایت است. بازاریابان از این نوع تبلیغات برای اعلام انتشار یک محصول، به اشتراک گذاشتن اخبار مربوط به راه اندازی آن، کنار زدن پرده همکاری یک شرکت با یک ستاره بزرگ استفاده می کنند. آنها آگاهی از نام تجاری خود را افزایش می دهند، ترافیک زیادی را به وب سایت هدایت می کنند و با یک کمپین برنامه ریزی شده فروش را منفجر می کنند.
مرز باریکی بین یک تیزر تبلیغاتی خوب و یک بنر ارزان قیمت کلیکی که مردم را فریب می دهد وجود دارد. بنابراین، بیایید دریابیم که چگونه یک تیزر تبلیغاتی موثر ایجاد کنیم.
چگونه یک تیزر تبلیغاتی جذاب بسازیم؟
یک تیزر تبلیغاتی جذاب باید باعث شود مردم کلیک کنند و درباره پیشنهاد تبلیغ شده اطلاعات بیشتری کسب کنند. قانون اصلی این است که به وعده های خود پایبند باشید. انتظارات برآورده نشده بدترین چیزی است که مشتری بالقوه شما ممکن است با آن روبرو شود زیرا بازیابی از اولین برداشت منفی بسیار دشوار است. بنابراین، همیشه به قول خود پایبند باشید.
شما می توانید با ایجاد رمز و راز در مورد برند خود کاربران را مجذوب خود کنید. با انجام یک بازی حدس زدن و افشای اطلاعات در بخش های کوچک، آنها را درگیر نگه دارید. به این ترتیب، می توانید کنجکاوی آنها را سیری ناپذیر نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که محصول یا اخبار شما ارزش انتظار را دارد. از اغراق کردن، استفاده از پیام ها و اظهارات تکان دهنده و فریبنده که قابل تأیید نیستند، خودداری کنید.
قالب های زیادی برای تبلیغات تیزر موجود است. میتوانید تبلیغات دیجیتالی را با قرار دادن بنرها در وبسایتهای مربوطه اجرا کنید، اعلامیههای ایمیلی ارسال کنید، کمپین خود را در تلویزیون راهاندازی کنید، تیزرهای ویدیویی منتشر کنید، و غیره. مهمترین چیز این است که مخاطبان درست را هدف قرار دهید. هیچ فایده ای ندارد که تبلیغات تیزر خود را به همه کاربران نشان دهید زیرا فقط بودجه شما را تمام می کند.
برای تبلیغ پیشنهاد خود در شبکه های تیزر ابتدا باید در یکی از پلتفرم ها ثبت نام کنید. آنها همکاری بین یک تبلیغ کننده و ناشر را آسان و شفاف می کنند. سپس، بودجه، زمان نمایش آگهی و تعداد کلیک ها را تنظیم کنید و تبلیغ خود را ایجاد کنید. پس از آن، یک ناشر کد خاصی را برای نصب در یک وب سایت دریافت می کند. یک تبلیغکننده به مالک سایت بر اساس مدل قیمتگذاری انتخابی برای کلیکها، نمایشها یا اقدامات خاص پاداش میدهد.
نمونه هایی از تیزر تبلیغاتی
قطعاً هنگام تماشای ویدیوها در YouTube، چک کردن صندوق ورودی یا مرور وبلاگ ها و منابع خبری، تبلیغات تیزر زیادی دیده اید. ما چند نمونه از قالب های مختلف تبلیغات را به اشتراک می گذاریم.
با یک تیزر تبلیغاتی زیر، این شرکت یک گیرنده ایمیل را ترغیب می کند تا اخبار برند را دنبال کند تا یک فروش بزرگ را از دست ندهد. استعاره پشت تصویر خودش صحبت می کند و تایمر شمارش معکوس یک محرک فروش اضافی است.
تبلیغات تیزر
طرفداران اپل همیشه در مورد محصولات برند جدید هیجان زده هستند. این شرکت تمام تلاش خود را به کار میبرد تا بدون اینکه خیلی حرفی بزند، سر و صدایی در اطراف راهاندازیهای جدید خود ایجاد کند. این بار برند در مورد ساعت جدید خود چیزی نمی گوید فقط از کاربران می خواهد که تاریخ را در تقویم خود ذخیره کنند.
اثرات تیزر تبلیغاتی
در بهترین حالت، تبلیغات تیزر تبدیل به چیزی می شود که مردم در طول یک رویداد به دنبال آن هستند و پس از پایان رویداد درباره آن بحث می کنند. با این حال، “Harvard Business Review” خاطرنشان می کند، فقط به این دلیل که یک تبلیغ تیزر جذاب است، آن را قابل اشتراک گذاری یا ویروسی نمی کند. چیزی که ممکن است یک بیننده را مجذوب و جذب کند، ممکن است بیننده دیگری را آزار دهد و دفع کند.
یکی دیگر از خطرات تبلیغات تیزر، طبق مجله صنعت تبلیغات “Ad Age” این است که محصول انتظاراتی را که ایجاد می کند برآورده نمی کند. زمانی که یک تبلیغکننده فقط برای اینکه محصول یا خدمات از تبلیغات تبلیغاتی کمتری برخوردار باشد، علاقه مصرفکننده را جلب میکند، ارتباط افراد با شرکت میتواند از مثبت به منفی تبدیل شود.
هنگامی که هوندا متیو برودریک را برای ساخت یک تیزر وب برای Super Bowl در سال 2012 استخدام کرد، طرفداران فکر کردند که این بدان معناست که او دوباره نقش خود را به عنوان فریس بولر بازی خواهد کرد. وقتی متوجه شدند که هیچ فیلمی برای ادامه فیلم برنامه ریزی نشده است، بسیاری احساس گمراهی و ناامیدی کردند.