یک کاتالوگ با طراحی خوب نقش بسیار مهمی در ایجاد تصویر برند شما دارد. بدون طراحی کاتالوگ مناسب، پیشنهاد بازاریابی شرکت شما ناقص احساس می شود و فروش شما کاهش می یابد. همانطور که متخصصان بازاریابی هم هست، طراحی کاتالوگ فقط استفاده از مجموعهای از قالبهای کاتالوگ شما نیست، بلکه دانستن نحوه استفاده از آنها در عمل و زمان رها کردن قالب است.
اگر یک طراح گرافیک حرفه ای نیستید، می توانید خدمات طراحی را پیدا کنید تا در چیدمان به شما کمک کند. اما هیچ مشکلی وجود ندارد که یک شرکت کوچک به سادگی از تصاویر محصول، الگوهای کاتالوگ و عناصر از پیش ساخته شده برای نمایش پیشنهاد خود استفاده کند. اگر احساس خلاقیت نمیکنید، میتوانید با استفاده از یک الگو و ابزارهای ساده مانند Word یا PowerPoint یک کاتالوگ محصول ایجاد کنید.
شرکت های کوچکتر می توانند به راحتی محصولات، قیمت ها و نقاط قوت کلیدی خود را تنها در چند صفحه به نمایش بگذارند. شما می خواهید مشتری جذب کنید، نه خلق آثار هنری. اگر به یک بروشور کوتاه نیاز دارید، می توانید از قالب کاتالوگ از پیش ساخته شده استفاده کنید. و با Publuu، می توانید مقداری چاشنی اضافی به بروشور خود بدهید: این ابزار می تواند حس واقعی یک کاتالوگ کاغذی را تقلید کند، که احتمالاً برای بسیاری از مردم به اندازه کافی جالب خواهد بود. می توانید آن را با استفاده از پس زمینه و صداها پیکربندی کنید تا برداشت نهایی را بهبود بخشید.
ایده های طراحی بروشور و کاتالوگ برای طراحان گرافیک
شما مجبور نیستید همه چیز را از ابتدا ایجاد کنید زیرا می توانید هزاران قالب حرفه ای آماده شده را به صورت آنلاین برای دانلود نامحدود و رایگان پیدا کنید. همچنین می توانید به صورت آنلاین مشاوره و نمونه هایی از کارشناسان را دریافت کنید. بنابراین فرقی نمی کند الهامات رایگان باشد یا پولی. همیشه چیزی برای یادگیری از طراحی دیگران وجود دارد.
نمونه طراحی کاتالوگ محصولات
توضیحات محصول خود را کوتاه و مختصر نگه دارید. در کاتالوگ محصولات جایی برای شعر وجود ندارد. برخی از قالبهای طراحی فقط جعبههای کوچکی را برای متن ارائه میدهند، اما زمانی که مهارتهای طراحی خلاقانهتری را بهدست آورید (یا افراد حرفهای را استخدام کنید)، نحوه استفاده مؤثر از آنها را یاد خواهید گرفت. در هر صورت، شما نمی خواهید خواننده را با دیواری از متن غرق کنید. سعی کنید از استفاده از زبان تخصصی و عامیانه خودداری کنید، حتی اگر باعث می شود حرفه ای تر به نظر برسید همه ایده های جدید باید برای افراد عادی توضیح داده شود تا به آنها کمک کند محتوای شما را پیدا کنند.
کاتالوگ محصولات آنلاین شما برای خواندن است
از فراخوانها و پیوندها استفاده کنید. می توانید پیوندهای تماس را برای رسانه های اجتماعی خود قرار دهید. همچنین می توانید از ویژگی منحصر به فرد نقطه اتصال Publuu استفاده کنید تا به راحتی آنها را در سند منتشر شده قرار دهید. میتوانید با ارائه عکسها یا ویدیوهای آنلاین، تجربه آنلاین مشتریان خود را بهبود بخشید. و اگر آن را در نمایه فیس بوک یا لینکدین خود ارسال کنید، مشتری بالقوه می تواند تنها با دو کلیک با شما تماس بگیرد!
نوع دیگری از متن که می توانید با موفقیت از آن استفاده کنید نقل قول است. بیانیه ماموریت شما، نظرات برجسته در مورد شما، محصولات و خدمات شما می تواند کاتالوگ شما را زنده کند، به خصوص اگر عناصر گرافیکی هیجان انگیز زیادی در قالب خود نداشته باشید. یک حروف غیرمعمول در تضاد با فونت معمولی طرح، مطمئناً توجه خواننده را به خود جلب می کند. برای نشان دادن اینکه این یک نقل قول است، از قالب بندی ارائه شده توسط الگوهای کاتالوگ خود استفاده کنید، مانند کادرها، میله ها، علامت نقل قول و نام نویسنده. البته به خاطر داشته باشید که برای تایید شما از آنها اجازه بگیرید!
حرفه ای های واقعی همچنین می دانند که از چه سبک های فونت استفاده کنند. میتوانید در جاهای دیگر درباره آنها بیشتر بخوانید، اما به طور کلی، دو نوع اصلی فونت وجود دارد ، سریف (با میلهها و نقطهها) و sans serif بدون چنین تزئیناتی.
نوع اول خواندن آسانتر است، اما نوع دوم مرور متن را بسیار آسانتر میکند. اگر از sans-serif برای متن اصلی خود استفاده می کنید، باید از فونت های سریف برای عنوان استفاده کنید یا برعکس. فونت ها باید در کل محتوای شما یکسان و مشابه باشند.
از ارائه هر چه بیشتر تصاویر از محصولات خود نترسید. مشتریان شما می خواهند کار شما را قبل از پرداخت هزینه ارزیابی کنند. همیشه راه حل هایی وجود دارد که می توانید در کاتالوگ محصول قرار دهید. اگر یک مربی تناسب اندام هستید، برخی از الگوهای طراحی ممکن است گزینه قبل یا پس از آن را ارائه دهند، نتایج کار شما یا تصاویری از دستاوردهای خلاقانه شما را به نمایش بگذارند.
در بروشور خود، میتوانید از تصاویر به روشهای مختلفی استفاده کنید، بسیاری از الگوهای کاتالوگ از جعبههایی استفاده میکنند که میتوانید عکسهای محصول خود را در آن قرار دهید، اما میتوانید آنها را گسترش دهید تا بر کل طرحبندی شما تسلط داشته باشند. اغلب، تصاویری که بهعنوان «صفحه پاشیده» طراحی میشوند، میتوانند توجه را به کل طراحی شما جلب کنند. مردم تمایل دارند ابتدا روی تصاویر و سپس متن چاپ شده تمرکز کنند.
اما عکسها تنها نوع تصاویری نیستند که میتوانید استفاده کنید. همچنین می توانید به شدت به تصاویر دیگر مانند قاب ها، نمادها، گرافیک های برداری یا تصاویر تکیه کنید. بسیاری از قالبها با طراحی دستی بهتر به نظر میرسند، مخصوصاً زمانی که در حال تبلیغ خدمات طراحی خلاقانه یا کارهای مشابه هستید. گرافیک های برداری را می توان به اندازه دلخواه بزرگ یا کوچک ساخت و رنگ ها را می توان به راحتی تغییر داد تا با طرح بروشور شما و تصویر شرکت شما مطابقت داشته باشد.
الگوهای کاتالوگ را پیدا کنید که از کنتراست و رنگ استفاده می کنند
تصاویر یک راه عالی برای سازماندهی اطلاعات هستند، اما می توانید از رنگ ها نیز برای طراحی کاتالوگ صفحات خود استفاده کنید. بلوک از رنگ های مشابه و متضاد برای ایجاد تقسیمات فضا یا بلوک هایی که با هم ترکیب می شوند استفاده می کند. شما می توانید از این بلوک ها به عنوان فضای آزاد استفاده کنید و آنها را با متن و گرافیک خود پر کنید و همیشه می توانید از رنگ هایی که مناسب محصول، برند یا شرکت است استفاده کنید. میتوانید از رنگها برای اتصال و پیوند بخشهای مختلف PDF استفاده کنید و استفاده از یک طرح رنگ ثابت به چیدمان شما کمک میکند.
همچنین می توانید از خطوط، منحنی ها و کادرها برای جلب توجه خوانندگان به مطالب مهم استفاده کنید. خطوط یا مورب های نقطه چین یا زیگ زاگ می توانند یکنواختی را بشکنند و حرکت را فراهم کنند، در حالی که جعبه های متقارن مختلف می توانند تصور دلپذیری از ثبات ایجاد کنند. طبق معمول، همه چیز به طراحی کاتالوگ شما و الگو یا ایده ای که دنبال می کنید بستگی دارد.
چه چیزی باید در طراحی کاتالوگ محصولات شما یافت شود؟
بخشهایی درطراحی کاتالوگ وجود دارد که هر بروشور مانند این باید حاوی آنها باشد. صفحه اول باید دارای جذاب ترین تصویر، عنوان توصیفی و مختصر و شرح مختصری از مطالب باشد. اگر پیشنهاد خود را مرتباً بهروزرسانی میکنید، یادداشت کنید این نسخه کدام است. در صورت تمایل می توانید آرشیو شماره های قبلی را نگهداری کنید!.
کاتالوگ محصولات شما به فهرستی از مطالب نیاز دارد که تمام بخش ها و توضیحات پیشنهاد کسب و کار شما را فهرست کند. البته، اگر فقط چهار صفحه باشد، واقعاً نیازی به توضیح طولانی ندارد.
با این حال، باید شامل یک مقدمه باشد. اگر کاتالوگ محصولات شما برای افرادی است که هنوز برند، شرکت و وضعیت بازار شما را نمیشناسند، میتوانید تا جایی که دوست دارید جزئیات را ارائه دهید. اگر قبلاً به شهرت رسیده اید، شاید خود را به عنوان یک رهبر صنعت معرفی کرده اید، احساس راحتی کنید که با معرفی عناصر جدید پیشنهاد خود شروع کنید.
پشت جلد کاتالوگ محصول شما باید حاوی اطلاعات تماس نیز باشد همچنین میتوانید پیشنهادات جالبی را که میخواهید خوانندهتان به خاطر بسپارد، درج کنید.
چگونه طراحی خود را ایجاد کنیم
اگر می خواهید یک طراحی کاتالوگ خیره کننده که از رقبا متمایز باشد، با یک طراح حرفه ای کار کنید. یک طراح را پیدا کنید و با آن کار کنید تا ایده های خود را زنده کنید، یا یک مسابقه طراحی برای جمع آوری الهام از طراحان گرافیک در سراسر جهان برگزار کنید.
طراحی کاتالوگ خوب چیست؟
یک طراحی عالی داستانی را بیان می کند، هویت برند را ایجاد می کند و ارزش های شما را به دنیا نشان می دهد. همه اینها از طریق طراحی گرافیکی با استفاده از رنگ، شکل و سایر عناصر طراحی ایجاد می شود. یاد بگیرید که چگونه روایت برند خود را از طریق طراحی کاتالوگ خود بگویید.
شما می توانید یک صفحه را با استفاده از رنگ ها علاوه بر تصاویر سفارشی کنید، که روشی فوق العاده برای سازماندهی اطلاعات است. بلوک رنگ با استفاده از رنگ های مکمل و متضاد ، فضا را به بلوک های ترکیبی تقسیم می کند. این بلوکها را میتوان به عنوان فضاهای آزاد برای پر کردن متن و گرافیک اصلی استفاده کرد، و ممکن است همیشه از رنگهایی استفاده کنید که به خوبی با شرکت، برند یا محصول هماهنگی دارند. علاوه بر این، از رنگ ها می توان برای پیوند و اتصال بخش های مختلف PDF استفاده کرد و یک طرح رنگ ثابت می تواند به طرح بندی شما کمک کند.